Menu

Veelgestelde vragen
 

1. Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Nederland
Bij bestelling van minimaal € 40,- is de verzending binnen Nederland gratis.
Onder de € 40,- gelden de volgende verzendkosten:

  • Goede klanten passe-partout: geen verzendkosten
  • Alleen sokken of een sleutelhanger: € 3,-
  • Sokken of sleutelhanger in combinatie met een ander product: € 4,95
  • Overige producten: € 4,95 

Omruilen kan, eenmalig, gratis. Wil je je aankoop niet houden? Dan is de retourzending eenmalig voor rekening van EN&.    

België
Bij bestelling van minimaal € 40,- is de verzending naar België gratis. 
Onder de € 40,- gelden de volgende verzendkosten:

  • Alleen sokken of een sleutelhanger: € 4,95
  • Sokken of sleutelhanger in combinatie met een ander product: € 8,95
  • Overige producten: € 8,95 

Wil je je aankoop omruilen dan sturen we je, eenmalig, kosteloos een nieuw item toe. De retourkosten zijn voor je eigen rekening. Wil je je aankoop niet houden? Ook dan zijn de retourkosten voor je eigen rekening.  

Duitsland, Frankrijk of Luxemburg
Voor verzendingen naar Duitsland, Frankrijk of Luxemburg rekenen we € 8,95 aan verzendkosten.

Wil je je aankoop omruilen dan sturen we je, eenmalig, kosteloos een nieuw item toe. De retourkosten zijn voor je eigen rekening. Wil je je aankoop niet houden? Ook dan zijn de retourkosten voor je eigen rekening. 

Overige landen
Voor bestellingen uit overige landen geldt dat er niet via de webwinkel besteld kan worden. Neem hiervoor contact op via hallo@en-enn.nl.

2. Hoe ruil ik mijn bestelling om?
Wil je je bestelling omruilen? Dat kan. Stuur binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling een mailtje naar hallo@en-enn.nl. Vermeld hierin:

  • je bestelnummer
  • wat je terugstuurt
  • wat je daarvoor in de plaats wilt ontvangen

Woon je in Nederland dan ontvang je een retourlabel, waarmee je je aankoop kosteloos terugstuurt. Woon je in het buitenland dan zijn de kosten voor het retour sturen van je aankoop voor je eigen rekening. 

Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Het product kan alleen ongebruikt en onbeschadigd geretourneerd worden. Het product moet weer aan iemand anders verkocht kunnen worden. Pas je schoenen daarom op een zachte ondergrond, bijvoorbeeld vloerbedekking. Stuur ook de schoenendoos waar de schoenen in zitten retour. Je retourzending dient, indien mogelijk, in de originele verpakking retour gestuurd te worden. Bijvoorbeeld in de originele verzendzak. Heb je deze niet meer? Verpak je retourzending dan in papier, een doos of plastic zak. LET OP: stuur je een schoenendoos onverpakt retour dan moeten we helaas kosten in rekening brengen.     

Retouradres voor retourzendingen uit het buitenland
Woon je in het buitenland en wil je iets ruilen of retourneren? Stuur dan eerst een mailtje (zie uitleg hierboven). Het retouradres is:
EN&
Baanakker 3
4838 BR  Breda
Nederland

Wil je je pakketje liever via DHL versturen? Dat kan ook. Stuur het dan naar het volgende DHL-servicepunt:
Multiboek, Haagweg 435, Breda (NL-481302), ter attentie van EN& Retouren. 

3. Hoe stuur ik mijn bestelling retour?
Mocht je om wat voor reden dan ook je bestelling willen retourneren, laat dit dan binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling weten. Stuur een mailtje naar hallo@en-enn.nl en vermeld daarin:

  • je bestelnummer
  • wat je terugstuurt
  • de retourreden

Woon je in Nederland dan ontvang je een retourlabel, waarmee je je aankoop kosteloos terugstuurt. Woon je in het buitenland dan zijn de kosten voor het retour sturen van je aankoop voor je eigen rekening. 

Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Het product kan alleen ongebruikt en onbeschadigd geretourneerd worden. Het product moet weer aan iemand anders verkocht kunnen worden. Pas je schoenen daarom op een zachte ondergrond, bijvoorbeeld vloerbedekking. Stuur ook de schoenendoos waar de schoenen in zitten retour. Je retourzending dient, indien mogelijk, in de originele verpakking retour gestuurd te worden. Bijvoorbeeld in de originele verzendzak. Heb je deze niet meer? Verpak je retourzending dan in papier, een doos of plastic zak. LET OP: stuur je een schoenendoos onverpakt retour dan moeten we helaas kosten in rekening brengen.  

Wanneer de retourzending onbeschadigd en compleet bij EN& binnen is ontvang je alle eventuele betalingen met betrekking tot de geretourneerde artikelen, inclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retour hebt gemeld, terug op je rekening. Tenzij EN& aanbiedt het product zelf af te halen, mogen we wachten met terugbetalen tot we de retourzending hebben ontvangen of je aantoont dat je het product hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. De terugbetaling is kosteloos. 

Retouradres voor retourzendingen uit het buitenland
Woon je in het buitenland en wil je iets ruilen of retourneren? Stuur dan eerst een mailtje (zie uitleg hierboven). Het retouradres is:
EN&
Baanakker 3
4838 BR  Breda
Nederland

Wil je je pakketje liever via DHL versturen? Dat kan ook. Stuur het dan naar het volgende DHL-servicepunt:
Multiboek, Haagweg 435, Breda (NL-481302), ter attentie van EN& Retouren. ​

Herroepingsrecht
Meer informatie over het herroepingsrecht.

4. Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Bestellingen worden verstuurd via DHL (Nederland) of PostNL (naar België). Wanneer je bestelling op voorraad is, heb je deze binnen 1-3 werkdagen in huis. 
De bezorgvoorwaarden van de vervoerder zijn van toepassing. EN& is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging tijdens verzending. Controleer je bestelling bij ontvangst op schade/onvolkomenheden. Mocht je schade/onvolkomenheden constateren, neem dan direct contact op via hallo@en-enn.nl.

5. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja je kunt je bestelling op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen. Bij stap 2 van het bestelproces kun je een alternatief bezorgadres invullen.

6. Hoe plaats ik een bestelling?
Als je een bestelling wilt plaatsen dien je de volgende stappen te doorlopen:

  • Klik bij het gewenste product op `Voeg toe aan winkelwagen`
  • Je kunt verder winkelen of direct de bestelling plaatsen
  • Wanneer je de bestelling definitief wilt plaatsen selecteer je in je winkelwagen eerst de gewenste betaalwijze
  • Heb je een kortingscode dan vul je deze hier in
  • Controleer vervolgens het totaalbedrag en klik op `Bestelling afronden`
  • Vul het factuur- en afleveradres in en klik op `Bestelling afronden`
  • Controleer de bestelling en klik op `Bestelling bevestigen`
  • Je bestelling is nu verzonden en je ontvangt een bevestiging per e-mail

7. Hoe kan ik betalen?
Je kunt op verschillende manieren betalen:

  • via iDeal
  • via Bancontact
  • via factuur (vooraf of achteraf per bank overmaken) via rekeningnummer NL88RABO0160329965 t.n.v. EN&
  • via PayPal

Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het betalen, behalve bij betalingen via PayPal (kosten 2,5%). Tijdens het betaalproces en op je rekeningafschrift zul je EN& als begunstigde van jouw betaling zien. 
Betaal je via factuur, dan dien je binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je aankoop/aankopen het factuurbedrag te voldoen. 

8. Ik heb een klacht, hoe maak ik deze kenbaar?
Hoewel er veel aandacht wordt besteed aan de vervaardiging en verzending van de producten, kan het voorkomen dat je bestelling of onze dienstverlening niet aan je verwachtingen voldoet. Klachten kun je doorgeven via hallo@en-enn.nl. We proberen je klacht dan zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen. Je kunt ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar EN& bij aangesloten is. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling kun je deze desgewenst retourneren. Voor meer informatie zie onder ‘3. Hoe stuur ik mijn bestelling retour?’. 

9. Waar zijn de schoenen van gemaakt?
Lees meer over de materialen bij de merken.

10. Hoe moet ik de schoenen verzorgen?
Gebruik een beschermende spray om je schoenen te beschermen tegen invloeden van buitenaf. Als ze vies geworden zijn dan maak je ze schoon met een warme, vochtige doek en eventueel wat zeep. Zijn ze in aanraking gekomen met modder? Laat ze dan drogen en borstel daarna de modder eraf.  
Schoenen van Piñatex (ananas) hoef je niet in te sprayen. Je beschermt en verzorgt ze het beste met schoensmeer in dezelfde kleur. 

11. Welke maat kan ik het beste bestellen?
Sommige modellen zijn iets breder/kleiner dan anderen. Dit staat bij de betreffende modellen vermeld. Advies nodig? Stuur gerust een mailtje naar hallo@en-enn.nl.

12. Mijn maat is uitverkocht. Wat nu?
Stuur een mailtje naar hallo@en-enn.nl om te vragen naar de mogelijkheden. Mochten er in een periode meerdere aanvragen binnenkomen dan wordt er namelijk een extra bestelling geplaatst bij de leverancier.

13. Hoe vervang ik de zolen?
De schoenmaker kan er gewoon nieuwe zolen onder zetten.

14. Ik woon in het buitenland. Kan ik dan een bestelling plaatsen?
Ja dat kan. Voor bestellingen vanuit het buitenland gelden afwijkende tarieven. Alleen bij bestellingen vanuit België, Duitsland en Frankrijk worden de verzendkosten automatisch berekend. Neem voor bestellingen vanuit andere landen contact op via hallo@en-enn.nl.

LET OP: voor bestellingen uit het buitenland gelden afwijkende voorwaarden wat betreft verzendkosten bij omruilen en retourneren (zie onder 1.).

15. Kan ik ook schoenen kado doen?
Ja dat is mogelijk. Je kunt de schoenen naar jezelf laten sturen of direct naar degene aan wie je de schoenen kado doet. Kado’s worden uiteraard mooi ingepakt. Dat maakt het leuk om te krijgen én om te geven. Geef in het opmerkingenveld in het bestelproces aan dat het om een kadootje gaat. 

16. Kan ik Goodcoins sparen bij EN&?
Ja, bij EN& krijg je 5 Goodcoins indien je bestelling exclusief verzendkosten minimaal 50 euro bedraagt. Vermeld 'Goodcoins' in het opmerkingen-veld onderaan stap 2 van het bestelproces. Je krijgt Goodcoins in de vorm van papieren vouchers. Met de unieke code die hierop staat kun je je Goodcoins op je Goodcoin rekening bijschrijven. 

17. Ik mis een bepaald merk op de website. Kan ik dat doorgeven?
Ja graag zelfs. Suggesties zijn altijd welkom. Laat via hallo@en-enn.nl dan ook gewoon weten welke merken of producten je graag aan het assortiment toegevoegd ziet!

© 2011 - 2018 EN& schoenen: en eco en fabulous | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.